Sociale raad

De sociale raad is een officieel adviesorgaan van burgemeester en wethouders, dat bestaat uit inwoners van gemeente Doetinchem. Wij geven gevraagd en ongevraagd advies aan de gemeente. Deze adviezen gaan over onderwerpen binnen de thema’s werken en geld, wonen en vervoer, meedoen, opgroeien en gezondheid.

Ons team

We zijn allemaal vrijwilligers met kennis over de wetten waar wij advies over geven. Ons team bestaat uit verschillende cliëntgroepen:

  • Bestaanszekerheid
  • Mantelzorg
  • Mensen met een licht verstandelijke beperking (LVB)
  • Jeugd
  • Dak- en thuislozen, GGZ
  • Platform chronisch zieken (PCZ)
  • Ouderen
  • Vrijwilligers
  • Nieuwe Nederlanders

Kijk voor meer informatie op Cliëntgroepen sociale raad.

Om te horen wat er speelt bij inwoners, hebben we regelmatig contact met organisaties op het gebied van zorg, welzijn en werk. Zo krijgen we een goed beeld van waar inwoners binnen onze gemeente tegenaan lopen. Deze informatie is belangrijk voor het advies dat we geven aan de gemeente. Ook uw mening horen we graag.

Contact met ons

Heeft u ideeën, vragen, of wilt u iets anders met ons delen? Laat het ons weten via socialeraad@doetinchem.nl. Bellen kan ook met mevrouw J. Barmentloo, het telefoonnummer is (06) 24 83 38 67.

Vergaderdata

U bent welkom bij onze vergaderingen. De vergaderdata zijn in de raadzaal van het stadhuis aan de Raadhuisstraat 2 in Doetinchem:

  • 11 december 2025
  • 22 januari 2026
  • 5 maart 2026
  • 16 april 2026
  • 28 mei 2026
  • 2 juli 2026
  • 3 september 2026
  • 8 oktober 2026
  • 5 november 2026
  • 10 december 2026

Jaarverslagen

Vacatures

  • cliëntgroep Nieuwe Nederlanders
  • cliëntgroep Vrijwilligers
Logo Lid van de Koepel ASD

Heeft u gevonden wat u zocht?