Heeft u tijdelijk geen woonplek of verblijft u in een instelling? U komt mogelijk in aanmerking voor een briefadres. Een briefadres is het adres van een ander persoon waar uw post naar toe gestuurd kan worden. U krijgt mogelijk een briefadres:

  • Als u (nog) geen vast woonadres heeft. Bijvoorbeeld als u schipper of kermisexploitant bent.
  • In bepaalde bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld als u in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting verblijft.

Wat u moet weten

  • U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waarin het adres ligt.
  • Het briefadres moet altijd een huisadres zijn (geen postbusnummer).
  • De bewoner van het adres moet toestemming geven en is verplicht om uw post aan u door te geven.

Afspraak maken

U maakt telefonisch een afspraak, bel naar (0314) 377 377.

Tijdens de afspraak doet u aangifte van een briefadres. U vermeldt in de aangifte waarom u een briefadres wilt. De gemeente behandelt uw aanvraag. Gaat de gemeente akkoord? Dan krijgt u in het vervolg alle post van overheidsorganisaties op dit briefadres. U geeft uw briefadres zelf door aan andere organisaties.

Meenemen naar de afspraak

  • Uw geldige identiteitsbewijs.
  • De hoofdbewoner moet bij de aanvraag aanwezig zijn.
  • De hoofdbewoner neemt zijn geldige identiteitsbewijs mee.

Heeft u niemand voor een briefadres?

Lukt het u niet om iemand te vinden waarvan u het adres als briefadres mag gebruiken? Dan kunt u zich tijdelijk (3 maanden) inschrijven op een briefadres van de gemeente. In gemeente Doetinchem is dat het adres van Iriszorg,  Ambachtstraat 3 Doetinchem. Voorwaarden hiervoor zijn:

  • U heeft geen woonadres.
  • U heeft geen hulpvraag.
  • U heeft (nog) geen eigen briefadres.

Heeft u gevonden wat u zocht?