Briefadres
Heeft u tijdelijk geen woonplek of verblijft u in een instelling? U komt mogelijk in aanmerking voor een briefadres. Een briefadres is het adres van een ander persoon waar uw post naar toe gestuurd kan worden. U krijgt mogelijk een briefadres:
- Als u (nog) geen vast woonadres heeft. Bijvoorbeeld als u schipper of kermisexploitant bent.
- In bepaalde bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld als u in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting verblijft.
Wat u moet weten
- U vraagt een briefadres aan bij de gemeente waarin het adres ligt.
- Het briefadres moet altijd een huisadres zijn (geen postbusnummer).
- De bewoner van het adres moet toestemming geven en is verplicht om uw post aan u door te geven.
Afspraak maken
U maakt telefonisch een afspraak, bel naar (0314) 377 377.
Tijdens de afspraak doet u aangifte van een briefadres. U vermeldt in de aangifte waarom u een briefadres wilt. De gemeente behandelt uw aanvraag. Gaat de gemeente akkoord? Dan krijgt u in het vervolg alle post van overheidsorganisaties op dit briefadres. U geeft uw briefadres zelf door aan andere organisaties.
Meenemen naar de afspraak
- Uw geldige identiteitsbewijs.
- De hoofdbewoner moet bij de aanvraag aanwezig zijn.
- De hoofdbewoner neemt zijn geldige identiteitsbewijs mee.
Heeft u niemand voor een briefadres?
Lukt het u niet om iemand te vinden waarvan u het adres als briefadres mag gebruiken? Dan kunt u zich tijdelijk (3 maanden) inschrijven op een briefadres van de gemeente. In gemeente Doetinchem is dat het adres van Iriszorg, Ambachtstraat 3 Doetinchem. Voorwaarden hiervoor zijn:
- U heeft geen woonadres.
- U heeft geen hulpvraag.
- U heeft (nog) geen eigen briefadres.