We richten de Rekhemseweg, Lijsterbeslaan, Frans Halsweg en het Julianaplein opnieuw in. We noemen dit project Vijverbergroute. 

Groot onderhoud

De Rekhemseweg en de Lijsterbeslaan zijn in slechte staat. Ook de functie van de wegen is veranderd door de aanleg van de Oostelijke Randweg. We willen er graag 30km-wegen van maken. Daarom is het nodig de wegen opnieuw in te richten.

Klimaat

Naast verkeer is ook klimaat een belangrijk aandachtspunt. Om periodes van hitte en droogte beter aan te kunnen, zoeken we naar meer ruimte voor bomen, bermen en water. Hiermee houden we water vast en verkleinen we de kans op wateroverlast bij forse buien. We kijken ook meteen naar oplossingen voor de wateroverlast in de Bomenbuurt (omgeving Acacialaan). En natuurlijk houden we ook rekening met voorzieningen in dit gebied, zoals voetbalclub De Graafschap.

30 kilometer per uur

De Frans Halsweg en het Julianaplein zijn wegen waar al een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur geldt. De wegen zijn daar nu nog niet op ingericht. Dat gaan we dus aanpassen.

Riolering

Omdat we de wegen toch opnieuw gaan inrichten, vervangen we tegelijk de riolering. Zo hoeven we maar één keer werkzaamheden uit te voeren en kunnen de wegen er weer jaren tegenaan.

Nieuws

Hier leest u het laatste nieuws over het project Vijverbergroute.

Contact

Heeft u een vraag over dit project? Neem dan contact met ons op via (0314) 377 377 of stuur een e-mail naar vijverbergroute@doetinchem.nl.

Planning

Let op: de planning kan nog wijzigen.

  1. Momenteel bezig: Onderzoeken en ophalen wensen -

    Voordat we kunnen nadenken over een ontwerp, hebben we veel informatie nodig. Op dit moment laten we daarom eerste onderzoeken uitvoeren:
    > Een deskundige brengt (de kwaliteit van) alle bomen langs deze wegen in kaart.
    > We gaan het hele gebied goed meten, om bijvoorbeeld de verschillende hoogtes en de grenzen van het openbare gebied precies in kaart te brengen.
    > Ook onderzoeken we de flora en fauna, het asfalt en de bodem.

    Daarnaast halen we wensen op bij verschillende partijen zoals omwonenden, bedrijven en experts. Die wensen verwerken we waar mogelijk in het ontwerp. Het ophalen van die wensen doen we door middel van bijvoorbeeld klankbordgroepen, gesprekken en bijeenkomsten.

  2. Nog te doen: Vaststellen ontwerp -

    Nadat verschillende partijen hebben kunnen meedenken over het ontwerp, wordt het eind van het jaar definitief vastgesteld.

  3. Nog te doen: Vergunningprocedure -

    Na het vaststellen van het ontwerp gaat de vergunningprocedure van start. Halverwege 2024 wordt de procedure afgerond.

  4. Nog te doen: Aanbesteden -

    Tegelijk met het starten van de vergunningprocedure, gaat de aanbestedingsprocedure van start. Daarmee wordt duidelijk wie de werkzaamheden voor het project Vijverbergroute gaat uitvoeren.

  5. Nog te doen: Voorbereidende werkzaamheden -

    Na de zomer van 2024 verwachten we te kunnen starten met de eerste voorbereidende werkzaamheden. 

  6. Nog te doen: Start uitvoering -

    Vanaf het najaar van 2024 kan worden gestart met de herinrichting van de wegen. De verwachte einddatum van de uitvoering is 31 december 2025.

Heeft u gevonden wat u zocht?