U kunt financieel garant staan voor iemand die uit het buitenland komt voor een kort verblijf van maximaal 90 dagen. Gebruik hiervoor het formulier garantverklaring(externe link).

  • U downloadt het formulier garantverklaring en u vult het formulier in. Of u haalt het formulier op het stadhuis.
  • U ondertekent het formulier pas aan de balie van het stadhuis.
  • Het ingevulde en ondertekende formulier stuurt u naar uw buitenlandse gast. Het is mogelijk om meerdere personen uit te nodigen. U vult dan per persoon één garantverklaring in.

Wat doet de gemeente?

Wij zetten een stempel op het formulier. Daarmee verklaren wij dat u de handtekening zelf heeft gezet. Dit noemen wij legaliseren van uw handtekening. U moet hiervoor persoonlijk langskomen. Dit kan alleen op afspraak.

Afspraak maken garantverklaring

Kosten?

Voor de legalisatie van de handtekening op de garantverklaring betaalt u € 12,30.

Wat is nodig bij de aanvraag?

U moet voor het legaliseren van de handtekening het volgende meenemen:

  • De ingevulde garantverklaring (handtekening nog niet plaatsen, dit moet in het stadhuis).
  • Een geldig identiteitsbewijs.
  • Als u getrouwd bent, moet uw echtgenoot of echtgenote ook mee. Ook moet hij/zij een identiteitsbewijs meenemen.

Aanvullende informatie

Op de website van de Immigratie- en Naturalisatiedienst(externe link) vindt u meer informatie over vakantie en familiebezoek.

Heeft u gevonden wat u zocht?