Uw stempas
De stempas ontvangt u uiterlijk 15 oktober 2025
De stempas wordt vanaf begin oktober per wijk bezorgd. Het kan dus zijn, dat een andere wijk eerder de stempas ontvangt. U ontvangt de stempas op het adres waarop u op 15 september 2025 stond ingeschreven in de basisregistratie persoonsgegevens (BRP). Woonde u op 15 september in een andere gemeente? Dan moet u in die gemeente stemmen. Wilt u toch in Doetinchem stemmen? Dan kunt u een kiezerspas aanvragen in de gemeente waar u op 15 september woonde. Kijk voor meer informatie over de kiezerspas op de pagina Stemmen in een andere gemeente.
Identiteitsbewijs
U heeft bij het stemmen ook een identiteitsbewijs nodig. Deze mag maximaal 5 jaar verlopen zijn. Is deze langer verlopen, dan kunt u niet stemmen. Een identiteitsbewijs is bijvoorbeeld:
- een paspoort
- een identiteitskaart
- een rijbewijs
Heeft u geen identiteitsbewijs? Vraag deze dan op tijd aan. Het identiteitsbewijs kunt u 5 dagen na aanvraag ophalen.
Stempas niet ontvangen, kwijt of beschadigd?
Dan kunt u een vervangende stempas aanvragen. Na het aanvragen van een nieuwe stempas is de oude stempas niet meer geldig!
Met DigiD vervangende stempas aanvragen
Na 15 oktober 2025 kunt u hier digitaal een vervangende stempas aanvragen. Dit kan tot uiterlijk 24 oktober 2025.
Persoonlijk vervangende stempas aanvragen
Na 15 oktober kunt u persoonlijk op het stadhuis een vervangende stempas aanvragen. Dit kan tot uiterlijk 28 oktober 12.00 uur. Neem uw identiteitsbewijs mee. U kunt hiervoor binnenlopen zonder afspraak. Kijk voor de openingstijden op de pagina contact en openingstijden. U krijgt uw vervangende stempas direct mee. Na 28 oktober 12.00 uur krijgt u geen vervangende stempas meer.
Schriftelijk vervangende stempas aanvragen
Na 15 oktober kunt u ook schriftelijk een vervangende stempas aanvragen. Deze aanvraag moet uiterlijk vrijdag 24 oktober 2025 bij ons binnen zijn. Stuur uw e-mail naar verkiezingen@doetinchem.nl, of stuur uw brief naar postbus 9020 7000 HA in Doetinchem. In beide gevallen stuur u een kopie van uw identiteitsbewijs mee.
Verhuisd naar een andere gemeente?
Uw stempas wordt bezorgd op het adres waar u op 15 september 2025 stond ingeschreven in de basisregistratie personen (BRP). Is dat een andere gemeente? Dan kunt u geen vervangende stempas aanvragen in Doetinchem. Neem contact op met uw vorige woongemeente.