Uw stempas
De stempas ontvangt u uiterlijk 23 mei 2024
De stempas wordt vanaf eind april per wijk bezorgd. Het kan dus zijn, dat een andere wijk eerder de stempas ontvangt. U ontvangt de stempas op het adres waarop u op 23 april 2024 staat ingeschreven in de basisregistratie persoonsgegevens (BRP). Woont u op 23 april 2024 in een andere gemeente? Dan moet u in die gemeente stemmen. Wilt u toch in Doetinchem stemmen? Dan kunt u een kiezerspas aanvragen in de gemeente waar u op 23 april 2024 woont. Kijk voor meer informatie over de kiezerspas op de pagina Stemmen in een andere gemeente.
Identiteitsbewijs
U heeft bij het stemmen ook een identiteitsbewijs nodig. Deze mag maximaal 5 jaar verlopen zijn. Is deze langer verlopen, dan kunt u niet stemmen. Een identiteitsbewijs is bijvoorbeeld:
- een paspoort
- een identiteitskaart
- een rijbewijs
Heeft u geen identiteitsbewijs? Vraag deze dan op tijd aan. Het identiteitsbewijs kunt u 5 dagen na aanvraag ophalen.
Stempas niet ontvangen, kwijt of beschadigd?
Vraag dan een vervangende stempas aan. Let op! Dit kan vanaf 23 mei tot uiterlijk 3 juni 2024 met uw DigiD. U krijgt de vervangende stempas thuisgestuurd.
Heeft u geen computer of DigiD? Of wilt u na 3 juni nog een vervangende stempas aanvragen? Kom dan voor 5 juni 12.00 uur persoonlijk op het stadhuis langs. Daarna krijgt u geen vervangende stempas meer.
Na het aanvragen van een nieuwe stempas is de oude stempas niet meer geldig!