RNI

Inschrijven registratie Niet-Ingezetenen/BSN aanvragen

Verblijft u korter dan 4 maanden in Nederland? Bijvoorbeeld om hier te werken of te studeren? Dan kunt u zich laten inschrijven de Registratie Niet-Ingezetenen (RNI). De gemeente Doetinchem heeft zo’n RNI loket.
Als u bent ingeschreven in de RNI krijgt u een burgerservice nummer (BSN). Dit nummer heeft u bijvoorbeeld nodig voor uw contacten met de Nederlandse overheid, onderwijs, zorg en belastingen.
U moet persoonlijk langskomen met een geldig identiteitsbewijs in goede staat! Wij controleren uw identiteit. Als u al eerder een BSN hebt gekregen, kunt u een uittreksel krijgen uit de RNI.

Wonen in Nederland

Blijft u langer dan vier maanden wonen in Nederland, dan moet u zich in laten schrijven in de Basisregistratie Personen, afgekort BRP. Daarvoor moet u op het gemeentehuis zijn van de gemeente waar u woont. Het RNI loket kan in dit geval niets voor u doen.

Uitzendorganisaties en werkgevers

Wilt u afspraken maken voor de aanvraag van een BSN voor meer dan 8 personen of bent u contactpersoon van een uitzendorganisatie of werkgever? Meldt u dan aan bij bsn@doetinchem.nl, dan nemen wij contact met u op voor een afspraak.

BSN voor uw kind aanvragen

Wanneer u een BSN voor uw kind wilt aanvragen, moet het kind persoonlijk bij de aanvraag aanwezig zijn.

Hiervoor hebt u het volgende nodig:

  • Identiteitsbewijs kind
  • Identiteitsbewijs ouder
  • Uittreksel geboorteregister waaruit blijkt wie de ouders zijn

Uittreksel RNI

Woont u in het buitenland en hebt u een uittreksel RNI nodig, bijvoorbeeld omdat u geëmigreerd bent of uw BSN-nummer kwijt bent? Vraag dan een uittreksel uit de RNI.

U kunt dat op de volgende manier doen:

  • Persoonlijk langskomen in de gemeentewinkel met een geldig identiteitsbewijs. Hiervoor moet u een afspraak maken! Of
  • Schriftelijk aanvragen. Gebruik hiervoor het formulier RNI uittreksel (pdf, 73,7kB). Mail dit formulier naar gemeente@doetinchem.nl voorzien van een kopie van uw identiteitsbewijs en uw handtekening.

Let op: bent u uitgeschreven voor 1 oktober 1994? Dan moet u het uittreksel aanvragen bij de gemeente Den Haag.

Wijzigingen doorgeven

Wilt u een wijziging doorgeven voor de RNI? Bijvoorbeeld omdat u in het buitenland bent verhuisd. Het kan ook zijn dat er aanvullingen in de RNI nodig zijn omdat inloggen met DigiD niet lukt. U kunt wijzigingen doorgeven met het formulier change.request.RNI (732 kB). Dit formulier kunt u invullen, ondertekenen en mailen naar gemeente@doetinchem.nl. Stuur een kopie van uw identiteitsbewijs mee.

Afspraak maken

Wilt u een BSN aanvragen of een uittreksel uit de RNI bij het loket ophalen? Dan moet u een afspraak maken!

Nieuws

Uitgelicht

Contact

Stadhuis

Raadhuisstraat 2
Postadres: Postbus 9020
7000 HA Doetinchem
Telefoon (0314) 377 377
E-mail gemeente@doetinchem.nl

afspraak maken melding openbare ruimte

algemeen contactformulier openingstijden 

Openingstijden

Gemeentewinkel

Raadhuisstraat 2
7001 EW Doetinchem
Telefoon (0314) 377 377
E-mail gemeente@doetinchem.nl
routebeschrijving

Openingstijden op afspraak

Openingstijden zonder afspraak

Maandag t/m vrijdag: 08.30 uur - 13.00 uur
Donderdagavond: 17.30 uur - 20.00 uur
(loket bouwen en wonen alleen op afspraak)

Zorgplein

Terborgseweg 21
7001 GM Doetinchem
Telefoon (0314) 377 377
E-mail zorgplein@doetinchem.nl

Laborijn

Telefoon (0314) 372 500

Meldpunt onderhoud

Havenstraat 80
7005 AG Doetinchem
Telefoon (0314) 377 444
E-mail 444@doetinchem.nl

Brengpunt

Ingang Roerstraat, Doetinchem

Online regelen